Roberto
Martínez (Muzak) presenta al LEM el seu projecte de fenomenologia sonora i
visual, tot un tractat sobre la percepció en què l’error i la improvisació són
convidats com a part consubstancial del procés. Zónula experimenta la relació
entre la fotografia i el so, o el que és el mateix, les subtils i a voltes
enigmàtiques interrelacions entre els graus zero de les seves respectives
experiències: la llum, l’espai, el moviment i el temps. Emprant tecnologia
analògica (projectors de Super 8 i de 16 mm, sintetitzadors, magnetòfons,
oscil•ladors...), Zónula obre un camp d’experimentació en què el ventall de
situacions visuals i sonores es generen simultàniament, ampliant fins als
límits el concepte de banda sonora i fent-la indestriable i indistingible de la
banda d’imatge: un veritable laboratori de síntesi en temps real i esperit
taumatúrgic.
Roberto Martínez (Muzak) presents his project based on sonic and visual
phenomenology, a treaty on perception where error and improvisation are welcome
as an integral part of the process. Zónula experiments with the relationship
between photography and sound or, what amounts to the same thing, the subtle
and sometimes enigmatic relationships among the baselines of their respective
experiences: light, space, movement and time. Using analogue technology (Super
8 and 16mm projectors, synthesizers, tape recorders, oscillators...), Zónula
opens up a range of visual and sonic situations that are created
simultaneously, pushing the concept of the soundtrack to its limits and making
it inseparable and indistinguishable from the image track. It is a bona fide
synthesis laboratory in real time with a thaumaturgic spirit.
No hay comentarios:
Publicar un comentario